lördag 28 juni 2008

Vad var det jag sa???

Jag skrev innan fotbolls-em att: "Just idag går en massa pappor omkring med sina små barn och intalar dem att Sverige är bäst i fotboll, Vi spelade minsann VM final 1958 mot Brasilien, okej, vi förlorade med 5-2, men vi var i alla fall i final."

Just idag bygger man ytterligare på denna myt genom att visa denna match i repris(!). Nä, föräldrar! Låt INTE era barn titta på detta, utan visa dem när vi tog guld i hockey-vm OCH OS senast istället. Sätt dem sedan framför teven imorgon istället och visa dem hur riktig fotboll spelas i Europa idag.

Vidare är det bara att konstatera att tyskland återigen är i final. Helt i linje med vad jag skrev om att "På 80 miljoner borde det ju rent statistiskt finnas 10 Zlatan."

Jag hatar att säga "Vad var det jag sa!", men i detta fall skrattar jag bara åt eländet.

Inga kommentarer:

free hit counter script