tisdag 27 maj 2008

Ojdå ! Vi gjorde mål....

Trots att Lagerbäck matchat rena korplaget mot Slovenien lyckades Sverige vinna med hela 1-0. Som vanligt bemödade jag mig inte att titta på eländet. Det slutade jag med efter VM sist. Fotboll idag är defensivt - och urbota tråkigt. För att vi som tv-publik skall kunna få nåt kul att titta på under matcherna i EM föreslås följande:

* Ta bort offside-regeln helt.

* Lås in Lagerbäck på hemmet med en bok om virkningsmönster istället.

* Släpp endast in berusade och omyndighetsförklarade på matcherna. (nja, så är det nog redan)

* Ta bort alla regler om foul-play förutom den där sparken som träffar mitt i.....ja, ni vet

* Inför 5 minutersutvisningar, typ som i hockeyn. Vilket spelsystem klarar det ?

* Gör målet dubbelt så brett och ha två målvakter.

* Låt alla spelare spela med bar underkropp, då kanske tittarna hos den kvinnliga delen av befolkningen ökar ???

* Lägg sedan till Carolina Gynning och Angelina Jolie (hon talar inte svenska, men vem bryr sig??) som kommentatorer, och vi har ett nytt tittarrekord.


Dock hyser jag inget större hopp till de gamla stofilerna i UEFA, utan det blir precis lika tråkigt som vanligt.

Själv sitter jag hellre på min veranda med en god bok och filosoferar.

Läs mer om: , , , ,

Inga kommentarer:

free hit counter script