lördag 4 april 2009

Leve gamla USSR !!

Mitt land invaderas via internet av forna östblocket! Jag får mail från Lydia, Natascha, Katerina m.fl. Alla är naturligtvis supersnygga, unga och på jakt efter en man. Detta får mig att inse att Staffay-land behöver en slagkraftig invandringspolitik. Här duger det minsann inte med några skenäktenskap, båtflyktingar som slängt passen eller krigsförbrytare som vill gå i exil. När jag tänker mig in i situationen vad en kvinnlig import från östblocket skulle innebära, reagerar vissa delar av min hjärna på ett högst naturligt sätt. Men dygnet har som bekant både dag och natt, och man kan ju inte ligga och dröna på dagarna också.

Mitt logiska sinne slår däremot bakut. Jag kan inte ryska, och de flesta ryskor kan knappt engelska. Å andra sidan lever en vän till mig ihop med en 20 år yngre ryska sen tio år tillbaks, de har t.o.m barn tillsammans. Min logik slåss alltså med min reptilhjärna (det var ett j-vla tjat om denna förresten...) Min logik säger mig samtidigt att varför skulle man inte vilja köra en Ferrari istället för en begagnad Volvo 240?

Det hela ställer också till problem för utbildningsdepartementet, eftersom man då måste börja med SFI-kurser i Staffay-Land, i brist på ett eget språk i landet. Annars får man anställa en tolk, vilket årets budget inte tillåter.

Den idealiska lösningen, torde vara att chartra ett Aeroflot-plan, och flyga hit skönheterna och släppa ned dem med fallskärm över mitt rike. Sen har man en två veckors reality-såpa i bästa amerikansk stil, där man säljer rättigheterna till TV4 - som köper vilken gallemattias som helst. Det hela går naturligtvis ut på att den som lyckas följa mina enkla lagar bäst, kan kommunicera samt vinner sms-röstningen blir min blivande kejsarinna. Vad tävlingen skall heta? Land söker drottning, såklart!

Hur skall de svenska kvinnorna kunna vara med i denna eminenta tävling undrar säkert läsaren? Jo, genom att bli omvänd båtflykting såklart! Ta båten till Riga, släng passet överbord och bryt på arabiska. Då inser letterna att det är ett fall för överheten i Moskva, som genast sätter kvinnan(orna) i fråga på ett Aeroflot plan till Malmö (som man gör med alla muslimska flyktingar), där migrationsverket har sitt huvudkontor.

Den enda utrustning som då behövs på resan är en fallskärm, för att kunna hoppa ut i närheten av Sturup där jag för övrigt bor. Väl framme kan man alltid lura kejsaren (tillika mig själv) att man är ryska, och eftersom jag ändå inte kan språket kommer detta naturligtvis gå alldeles utmärkt.

Jag frågar kabinettet vad de tycker, tillika Zakke och Knut, och på kaniner och koltrasters vis nickar de instämmande. Zacke har dock det förbehållet, att skall det komma in någon drottning i Staffay-land skall han minsann ha en hona. Beslutet i denna fråga blir alltså att kvinnlig invandring från andra länder tills vidare är tillåten, men bara ifrån luften.

Jag funderar också på om jag skall utöka hålet i min mur, eftersom jag trots medlemskap på en känd dejtingsajt i snart ett år, inte blivit bjuden på varken kaffe eller så mycket som en liten köttbulle av någon halvsliten 240. Inte av någon helsliten, eller av någon T-Ford som behöver vevas igång heller för den delen. Plötsligt ser jag det hela i ett helt annat ljus. Varför skulle inte en kejsare få ha en vacker drottning?


"Fortsätt ning på Staffay's Rikes Lag v. 1.0"

§ 16) Invandring av utländska kvinnor är tillåten, men bara ifrån luften och om de är under 30.

§ 17) Ferrari-bilar är också tillåtna, men gamla sura, svårstartade, gnälliga 240:or är för evigt portade.

§ 18) Mitt luftrum får beträdas av Aeroflot-plan. Alla andra skjuts ner med min portabla raketavfyrare.

§ 19) Numera tillåts även ryska och andra östeuropeiska språk i landet. Men bara när det gäller kvinnor.

§ 20) Man får ha med sig kameror in i landet, men bara om har press-kort utfärdat av kejsaren och om man kommer från TV4.

Inga kommentarer:

free hit counter script