onsdag 15 april 2009

Kriminalvården

Idag är parlamentet samlat igen. Knut väckte mig för exakt 2 timmar och 10 minuter sen med sin sång. Egentligen skulle han varit på after-fly i Åre tills efter påsk, men hans mamma klarade inte av alla fyllkajor där. Även Zakke är tillbaks, och på frågan om hur kaninbackhoppningen gick i Norge svarar han bara på kaniners vis "-Utför". Idag debatterades ämnet kriminalvård, då Knuts avlägsna släkting (som förresten är papegoja) suttit inlåst i sin bur i 28 månader.

Då kriminalvården i Staffay-land inte har någon budget - som så mycket annat - består den av öga för öga -metoden och vid lindrigare förseelser böter eller utvisning. Dvs. det slösas inga pengar på att hålla folk inlåsta, utan antingen blir de av med en kroppsdel/arkebuseras eller så får statskassan ett bidrag.
Knut ivrade för sin sak och ville således att parlamentariska påtryckningar skulle hållas mot sin kusins ägare, tillika Jan Lindblad. Fallet diskuterades och det visade sig att papegojan ifråga hade visslat falskt samt bitit sin ägare i fingret.

Jag påpekade för Knut att jag tyckte det var ett synnerligen lämpligt straff, eftersom jag varken tål falska ljud eller att nån biter mig i fingrarna, och att jag därför kommer lämna ärendet utan åtgärd. Dessutom skulle ett engagemang i ärendet skapa ett martyrskap i media, något som jag innerligen avskyr. Jag konstaterar återigen att brottslingarna tydligen inte tänker på vad deras handlande får för konsekvens, och bestämmer mig för att införa ämnet brottskunskap i landets allmänna skola.

Min politik har visat sig vara ytters effektiv, då närmare 9 millioner tillsvidare utvisats från Staffay-land, dvs. de som inte har visum är utvisade per automatik. Kriminalvården har dessutom ett plus i kassan på hela 78 kronor i form av böter/indragna veckopengar.

Invånarantalet i landet har för tillfället ökat med en person, då ärkehäxan (i form av min mor) kommit hit för att fira påsk. Jag blev upplyst om att moderna häxor inte tar kvasten nuförtiden - då föroreningarna är för stora - utan de åker minsann med Swebus istället. Detta fick mig att tillfälligt lämna landet och köra till Malmö för att hämta nämda häxa, samt att återigen svära över att alla i Svea Rike kör på fel sida av vägen. (speciellt när de backar)

Trots att jag redan ställt frågan "-Vad gör ni kvinnor på Blåkulla?", har jag ännu inte fått ett vettigt svar. Fast egentligen vill jag nog inte veta det heller. Det målas säkert tånaglar, piffas och puffas, diskuteras tamponger samt annat kvinnligt som jag ändå inte har någon nytta av. Egentligen är nog Blåkulla som en gigantisk offentlig toalett, typ damtoan på centralen i Stockholm, där kvinnor samlas en gång om året, skvallrar och smider ränker mot oss män.

Fast jag är lite avundsjuk på att vi män inte har nåt Blåkulla. Iofs. är det ju Tipsextra en gång i veckan, men det känns ändå inte riktigt som samma sak. Eftersom vi heller inte har någon mans-dag känner jag att det måste göras något åt den akuta situationen. Således tänker jag inhägna min komposthög och sätta upp en skylt med "Kvinnor äga ej tillträde", döpa den till Svartberget och anordna charterresor dit i Vings regi.

Jag längtar istället till den dag jag fyller 65, då plötsligt gränserna mellan man och kvinna suddas ut. Då blir man pensionär/långvårdspatien t istället och alla dras över en kam. Först då kan man åtnjuta den fördelen alla pensionärer har - att bli diskriminerade lika!

Inga kommentarer:

free hit counter script